DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 14.08.2024 17:41:30 

Historie létání v Jeseníkách

Ka 6 CR
Ka 6 CR
   

Ka 6 CR     D - 4422
Majitel:     Michal Sobota
Rozpětí:    
15 m
Klouzavost:   29
Index DAeC:     84
Délka trupu:    
6,66 m
Plocha křídel:    
12,4 m2
Prázdná hmotnost:    
210 kg
Max.vzletová hmotnost:    
300 kg
Max. rychlost:    
200 km/h

Minimální opadání:   0,68 m/s

 

Základní charakteristika:
Celodřevěný jednomístný hornoplošný větroň firmy Alexander Schleicher byl zkonstruován Rudolfem Kaiserem a zalétnut 29.10.1955. Byl nejrozšířenější modifikací pro standardní třídu velmi úspěšného typu Ka-6 Rhönsegler, jehož rozpětí bylo původně
14 m. Měl laminární profil NACA. Vyráběl se do roku 1968 a bylo na něm dosaženo mistrovských titulů i světových rekordů.
Celkem bylo typu Ka-6 vyrobeno okolo 1200 kusů (některé zdroje uvádí až 1400 kusů) v těchto
modifikacích: Ka-6A, Ka-6B, Ka-
6C, Ka-6CR,  Ka-6E

Fotografie M. Soboty (2007):

  
jaro 2007 - příjezd Ka6 z Německa

   
                                                zalétnutí a přeškolení                                                                   přístrojová deska - původní a nová

   
                                                                                                    a teď už jen létat, létat, létat...

Více informací:
http://www.sweb.cz/vrydl/historie_as.html
http://www.alexander-schleicher.de/

Další odkazy:
http://www.sailplanedirectory.com/PlaneDetails.cfm?PlaneID=180

Rok 2008:
Michal prozatím létal bez záznamového zařízení a většinou také bez fotoaparátu, což je trochu škoda.
Na doletné 6.12. a na Silvestra 2008 si to ale vynahradil ve vlně, zde je několik fotek:

       

To správné vyžití na Silvestra - čtyřapůlhodinový let v bezoblačné vlně - ukazují následující krátké videoklipy:

       

Silvestr - klip1.wmv (6838 KB)  Silvestr - klip2.wmv (5182 KB)  Silvestr - klip 3 (2702 KB)  

Rok 2009:

Několik fotografií z květnového létání a vynuceného přistání v Bukovicích na poli (bezpečně a v pořádku)

 

     

     

Rok 2010 už nebyl pro Ka6 letovým a koncem léta ji Michal prodal. Zůstala v ČR a jistě jí bude u nového majitele dobře. Přejeme jí, aby strávila co nejvíce času ve vzduchu...